Bring me back!

21 april 2017 - Volkel, Nederland

Hallo luitjes en kameraden!

Daar zijn we weer: Terug in Nederland!

En wat duurde het toch allemaal lang: het vliegen, de koffers en de weg terug naar huis. Tja, het was tenslotte Goede Vrijdag.. Iedereen denkt: Wegwezen!! Is te begrijpen.

Met een mooi ontvangst van mijn vader en moeder, broodje knakworst onderweg en 3 uur met files en drukke wegen waren we toch eindelijk thuis aangekomen. Wauw, alles was versierd! Die zag ik even niet aankomen! Een spandoek voor de deur, een lekkere taart en een paar heerlijke flessen wijn. Wat voelt thuis komen toch goed!

Ik was nog geen half uurtje thuis en toen belde Michelle mij al op. Zei heeft op dit moment contact met onze huisbazin, omdat er wat probleempje zijn met het geld. Michelle vertelde mij dat er bijna fysieke ruzie was geweest onder Michelle en de huisbazin, maar we hebben nog steeds geen geld terug, dus zei krijgt ook geen sleutels van het appartement! Hier word waarschijnlijk nog lang over gediscussieerd. Maaaar wij zijn weer lekker in Nederland en Michelle regelt nu de rest. Hierover worden wij natuurlijk wel op de hoogte gehouden.

Maar toen begon het: Huiswerk. En wat heb ik er veel van. Aangezien ik erg veel tijd en moeite heb gestoken in het maken van mijn opdrachten in Spanje zijn er ook nog een aantal dingen die in Nederland moeten worden afgerond. Knallen met die ballen!

Ik ben nu alweer een week in Nederland en het is fijn om weer op mijn vertrouwde plekje te zijn. Al die lieve mensen om me heen, mijn eigen leventje. Maar wat zou ik graag alweer een nieuwe reis plannen. Waar naartoe? Geen idee. Er zijn zo veel mooie plekke op die wereld die ik nog zou willen bezoeken. Alleen of samen. Het maakt me niets uit. Als ik maar het gene kan doen dat me gelukkig maakt! Daar heb je niemand bij nodig. Alleen jezelf, motivatie en positiviteit!

Ook zijn mijn plannen voor na dit schooljaar al bekend. Ik ben aangenomen voor de HBO opleiding Voeding en Diëtetiek op de HAN in Nijmegen. Hiervoor heb ik veel selectieopdrachten moeten doen en een filmpje moeten maken waarin ik vertel waarom ze juist mij moeten hebben tijdens de opleiding en waarom ik een goede diëtist zou zijn.

Blijkbaar zijn mijn opdrachten goed in de smaak gevallen, want twee weken later kreeg ik bericht dat ik was aangenomen. Op naar een nieuwe uitdaging!

Moet ik nog iets meer kwijt? Ik wil graag iedereen bedanken voor het lezen van mijn blog en als die lieve, leuke reacties die ik heb gehad. Deze reisblog blijft gewoon bestaan, zodat ik of iemand anders hem af en toe nog eens kan lezen, maar ook voor in de toekomst. Ik ben nog langs niet klaar met reizen! We keep in touch!

Houdoe en bedankt!

Laatste avond in Chiclana       Welkom thuis!