Carnaval was flop, maar de groep was top!

26 februari 2017 - Chiclana de la Frontera, Spanje

!Buenas tardes!

Holaaa, daar zijn we weer! Het is nu al iets meer dan twee weken geleden dat ik een blogje heb geschreven en er zijn al weer een hoop nieuwe dingen gebeurd: Op stage, nieuwe studenten die zijn aangekomen in Chiclana en natuurlijk het grote carnavalsfeest in Cadiz! Ik zou jullie zo veel mogelijk willen vertellen, maar alles in een blog proppen lijkt me geen handig idee. Verdelen dan maar!

Toen de oude groep studenten in Chiclana weer terug naar Holanda ging hebben we twee nieuwe meisjes leren kennen die ook stage lopen in het ziekenhuis. Het huis van de oude groep werd overgenomen door vier studenten die ook gaan stage lopen in het ziekenhuis. En, ja hoor! Ook weer Nederlanders! Wat een feest!

Vorige week zaterdag hebben we met z'n alle bij elkaar gezeten met een biertje en een wijntje. We hebben gekletst over alles, over niets en natuurlijk moesten er ook plannen gemaakt worden voor het grote carnavalsfeest in Cadiz! We zouden zaterdag op tijd de bus pakken naar Cadiz, vervolgens kijken wat er allemaal te beleven valt en natuurlijk hopen op Eèn groot feest!!

De pakken waren gekocht, de drankjes werden ingeslagen en de avond voor het feest nog even bij elkaar gezeten om de laatste dingetjes te bespreken:Zaterdag eerst even wat drankjes drinken en gesprekjes voeren in het appartement van Ruby en Renate om vervolgens om 13:00 uur de bus te pakken naar de stad!

Nou, dat ging natuurlijk allemaal niet meer volgens plan! De bus vanuit het appartement van Anouk en ik kwam te laat, er moest nog gepind worden, het was nog een eindje lopen en toen stonden we aan de bel bij het verkeerde gebouw! Kon niet perfect gaan natuurlijk! Uiteindelijk het goede appartement ingelopen, de kurk opengetrokken en beginnen maar! Roger en Dennis moesten nog een pak kopen, dus die kwamen een halfuurtje later binnenlopen in hun outfit. Maar waar zijn Manon en Daniëlle? Nou, die zien we dan wel bij het busstation!

Voordat we bij elkaar zaten was het al 13:30 uur, dus de bus naar Cadiz om 13:00 uur was al mislukt! But don't worry, we hebben alcohol, chips en goeie muziek! Om 14:30 naar het busstation gelopen in ons mooie leger-outfit. Yess, daar zijn Manon en Daniëlle! Oh, jullie hebben bier bij, blehh, wat vervelend!

Om 15:00 uur kwam de bus aan in Chiclana en daar gingen veel verklede mensen op af. Het kon haast niet missen! Na een melige busrit met geschminkte mensen, muziekjes en mannen met borsten aangekomen op het carnavalsfeest! Iedereen had er zin in en de stad was overladen met feestende, dronken mensen! Dit moest wel een mooi feest worden.. toch?!

Even illegaal een plasje doen en toch maar snel een bodempje leggen! Na het eten, hop, de stad ik! Overal in de straten stonden kleine barretjes waar je drinken kon halen en bij de Kathedraal stonden alle 'party people'! Maar wat doen ze eigenlijk daar bij de Kathedraal? Waar is de muziek en het feest? Misschien is het een gekke tijd en moeten we even wachten tot het echte feest begint! We hebben rondjes gelopen in de stad, aflopen op de plekken waar we een beetje muziek horen en umhh.. bier drinken!

Na 3 uur lang rondjes te lopen met geen feest met muziek voor ogen toch maar weer even een hapje gaan eten. Want ja, we moeten iets! Half in slaap en aangeschoten het eten naar binnen geschoven en ons ziek gelachen met de heliumballonnen. Oke jongens, het is nu 10 uur! Nu moet het feest toch wel echt gaan beginnen! Iedereen met goede moed op de tent af. Nog steeds dicht. Oke, dan maar weer terug! We liepen op het plein en toen gingen de carnavalsvierders zelf maar een muziekje draaien! Ik denk dat dit nog wel het gezelligste feestje was dat we die dag hadden gezien! Lekkere muziek en leuke mensen, dat moeten we hebben!

Na nog 2 uur rondje te hebben gelopen op de Kathedraal, door de straten en mensen vragen hoe laat het echte feest begint toch maar besloten om een taxi naar huis te nemen. Iedereen was moe, lam en klaar met het gefaalde feest. Maaar, ondanks alles heb ik dit feest voor geen goud willen missen! We hadden een gezellige groep mensen bij en we hebben erg veel gelachen met elkaar! Dat is toch wel het alle belangrijkste!

Of we nog meer dagen carnaval gaan vieren.. Ik ben bang van niet! Spanjaarden staan bekend om  hun muziek, dans en feest, maar dat heb ik de afgelopen 7 weken nog niet veel gezien! Dat is wel even balen!

Ondanks dit zeurverhaal ben ik nog erg blij dat ik hier ben en geniet ik nog steeds met volle teugen van alle leuke dingen die hier gebeuren, de mensen die we leren kennen en de ervaring die we opdoen! Volgende week wil ik jullie meer gaan vertellen over mijn stage op het kinderdagverblijf en welke nieuwe uitdagingen die ik krijg aangeboden!

De komende 4 weekenden zitten vol met bezoekjes van mijn vrienden en vriendinnen, dus ik vermaak me goed hier! Jullie horen snel meer van me!

¡Feliz Carnaval Holanda!

CV Mañana staat in het leger voor je klaar. Carnaval vieren wij in Spanje dit jaar!

1. Tino:
    26 februari 2017
    Aawh wat jammer dat die Spanjaarden niet weten hoe je op een goeie manier carnaval moet vieren! Je hebt nog een week om het ze te leren ;-) lijkt me een leuke uitdaging