Een week vol afscheid!

7 april 2017 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Holaaaaaaa ik ben een chineeees,

Oke, nu even normaal.

Hola amigos!

Ja, het is zo ver! De 13 weken stage hier in Chiclana zitten er toch echt op. Maar dat is niet het enige waar we deze week afscheid van moesten nemen..

Donderdag was ik om 13.30 uur klaar met stage. Ik had mijn tas en jas al gehaald. Toch even op m'n telefoon kijken. Wie heeft mij gebeld? Michelle? Dan zullen we eens even terug bellen! Michelle is ons contactpersoon hier in Spanje.

Wat? Dit is een grap toch? We moeten morgen ons appartement uit? Waarom?! Michelle vertelde mij dat de huisbaas die dag liet weten dat ze volgende week het appartement wil gaan verhuren aan vakantiegangers. Maar dat kan ze toch niet zomaar doen? Voordat het appartement aan ons werd verhuurt vertelde de huisbaas dat ze het contract tot 7 april door wil laten lopen en hierna wil verhuren aan eventuele vakantiegangers, maar Michelle had hier niets meer van gehoord en ging er vanuit dat dit niet meer van toepassing was. Fijn dat de dag van tevoren word gebeld dat dit dus wel het geval is! Hophop, inpakken en wegwezen!

Michelle stelde voor om voor een week bij haar zoon in huis te verblijven, maar dit zagen wij niet zo zitten. Weer een nieuwe en vreemde omgeving. Toen herinnerde ik me dat ze bij het appartement van een groep Nederlanders nog 2 kamers overhebben. Even contact opnemen daarmee! Ze reageerde erg snel op dit verzoek en waren er snel over uit dat dit geen probleem ging worden en dat we van harte welkom zijn. Wat hebben we weer geluk! In ieder geval een plek die we kennen en gezellige mensen om ons heen.

7 april.. Daar is dan onze laatste stage dag. Wat voelde dat toch raar. Op deze plek heb ik zoveel nieuwe dingen geleerd, mensen leren kennen en mezelf kunnen zijn. Ik had voor mijn collega's een mooi schilderij gemaakt met een pakkende tekst voor het einde van dit avontuur en een fles wijn. Ik denk dat ze met dat laatste nog het meeste blij zijn! Nog even samen een fotoo'tje maken, de kindjes een dikke kus geven en.. Hasta Luegos! Wie weet!

Blossom, dit was de plek waar ik mezelf maximaal heb kunnen ontwikkelen, mezelf kon zijn en ook trots mag zijn op wat ik allemaal heb bereikt. Deze plek en omgeving hebben me een enorme positieve boost gegeven. Ik had dit moment nooit willen missen! Been there, done that!

Nu nog èèn weekje te gaan. Hierin gaan we nog wat leuke uitstapjes maken en overal de laatste bezoekjes plannen, zoals het strand, centrum en parkjes. En natuurlijk afscheid nemen van al onze Nederlandse vrinden!

Wanneer ik thuiskom wil ik nog een reisverhaal schrijven en dan houd ik het voor gezien! Jullie zien het wel verschijnen!

Adios guapas!

Dag Blossom!        Inpakken voor een week